تضارب حقایق پنهان و واقعیت های آشکار

... حقایق، گاه در سایه کدر واقعیت ها گم می شوند. بصیرت، ابزار تشخیص و تفکیک است

تضارب حقایق پنهان و واقعیت های آشکار

... حقایق، گاه در سایه کدر واقعیت ها گم می شوند. بصیرت، ابزار تشخیص و تفکیک است

تضارب حقایق پنهان و واقعیت های آشکار

درود بر قائدی که گرچه یک حقیقت بود اما واقعیت هم داشت.
------------------------------------------
زمان به ما آموخته است که هر آنچه می بینیم نه حقیقت، بلکه واقعیتی است که ممکن است هیچ رنگی از حقیقت نداشته باشد.

هدف، برداشتن نقاب واقعیت از روی چهره حقیقت است.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
دیگر همگان از نقش اثر گذار روسیه در بحران امروز سوریه اطلاع پیدا کرده اند. هدف قرار دادن مواضع اصلی نیروهای تکفیری در شمال سوریه و جلوگیری از نفوذ آنها، اقدام ارزنده ای است که نمی توان براحتی از کنار آن گذشت؛ اما آنچیزی که موجب می شود رو آن قدری تأمل کرد، بزرگنمایی این اقدامات است بگونه ای که نبود نیروهای روس در سوریه را موجب سقوط آن می دانند. به عقیده این دوستان، که البته از طیف های گوناگون هم هستند، سوریه از سقوط حتمی نجات پیدا کرده است. اما نمی دانند که این حرف چندان صحیح نیست. دلایل زیر این مدعا را باطل می کند و طرفداری از اقدامات روس ها بدون اندازه و بدون در نظرگرفتن ظرایفی که وجود دارد، موجب می شود که انحراف در روش ها و اهداف پیش بیاید:

1 - روسیه قدیمی ترین و قویترین متحد سوریه است. سقوط آن باعث کم شدن قدرت نفوذ و ابهت روسیه در جامعه جهانی است.
2 - مشکل سوریه نداشتن توان نظامی نیست، نبود نیروی نظامی قابل و جنگنده است و الان به لحاظ سخت افزاری در تنوع و تعداد چیزی کم ندارد. سوری ها عادت کرده اند که در خوشی ها و دست برتر بجنگند و در نتیجه با اندک فشاری عقب نشستند.
3 - روسیه به دنبال منافع خودش هم هست، برخی مهماتی که تاریخ مصرف آن رو به اتمام است را می تواند بفروشد! مجانی کار نمی کند! و تا قران آخر را هم پس از پایان جنگ و یا در خلال آن خواهد گرفت! همچنین می تواند تاکتیک ها و یا برخی سلاح هایی که باید در جنگیدن آزمایش شود را تمرین کند. تمرین تاکتیکی و تکنیکی از این بهتر می شود؟ متوجه نشده اید که آمریکا با جنگ هایی که در منطقه را می اندازد به نوعی حمله به ایران را تمرین می کند و ل نقاط ضعف و قوت سلاح های خود را بررسی می کند؟
4 - زمانی دو ابر قدرت شرق و غرب بود و اکنون قدرت شرقی دیگر نیست و آمریکا تا مرزهای روسیه نفوذ کرده است پس روسیه باید خاکریزهای خود را جلوتر ببرد و جنگ را به مواضع آمریکا نزدیک تر کند. همین کار را هم ما کرده ایم و به جای آنکه دشمن را در مرزهایمان متوقف کنیم کیلومترها دورتر می جنگیم. این مسئله از ویژگی های نبردهای امروزیست.
..... اما اقدام روسیه کاملا قابل حمایت و تقدیر است و ملاک هم که حال فعلی افراد است و به گذشته کثیف شوروی ها ارتباطی ندارد و البته از سیاست های امروز آنها حمایت می کنیم و به گذشته و آینده آنها فعلا کاری نداریم؛ ولی جسارت ها، خیانت ها، دزدی ها، جنایت ها و ظلمی که روس ها به ایران داشته اند را در گوشه ذهنمان برای روز مبادا و احتیاط کنار می گذاریم؛ روس ها بخش هایی زیادی از خاکمان را جدا کرده اند و این قابل بخشش نیست. اما  روسیه پوتین،
اکنون با سیاست های ما هماهنگ است و ما نیز به آنها کمک می کنیم، پیمان می بندیم و شریک می شویم؛ اما این مسئله قطعا دائمی و از سر عقیده نیست. ما با هیچ کس سر جنگ نداریم به جز آمریکا و اسرائیل.
و آخرین نکته، بزرگ کردن اقدامات روسیه، موجب کمرنگ کردن ارزش و بزرگی اقدامات ایران و حزب الله در 4 سال گذشته است. خیلی مواظب باشیم. آن چیزی که سوریه را سرپا نگه داشته اقدامات ایران است نه چند بمب روسیه. نگه داشتن سوریه هم با جنگ سخت بوده است و هم با جنگ نرم.
پس در اظهاراتمان نه جوگیر شویم نه بی تفاوت بگذریم، بصیرت اینجا معنا پیدا می کند.
  • حسین حاتمی

حزب الله

روسیه

سوریه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی